مقاله

1398/06/03 | 0 | خبر
برچسب ها :

معرفی میکروچیپ

میکروچیپ چیست؟ چگونه کار می­کند؟

میکروچیپ با اندازه ای کمی بزرگتر از یک دانه برنج، یک میکروچیپ حیوان خانگی یک فرستنده شناسایی فرکانس رادیویی است که فقط از چند جزء پوشیده شده در داخل کپسول باریک بیوگلاس تشکیل شده است که بسیار مورد استفاده برای کاشت در انسان و حیوان است. برخی از میکروچیپ ها دارای ویژگی های استحکامی برای اطمینان از ماندگاری کپسول ها با اتصال به بافت زیر پوست حیوان هستند.

زهنگامی که یک اسکنر میکروچیپ بر روی پوست حیوان خانگی پیدا شده منتقل می شود، میکروچیپ کاشته شده در بدن حیوان، سیگنال RF (فرکانس رادیویی) را ساطع می کند. سپس اسکنر کد شناسایی منحصر به فرد میکروچیپ را می خواند. این فرایند، رجیستری میکروچیپ نامیده می شود و شرکت رجیستری از شماره شناسه برای بازیابی اطلاعات تماس والدین حیوان خانگی از پایگاه داده بازیابی حیوان خانگی استفاده می کند. بیشتر پناهگاه های حیوانات و بیمارستان های دامپزشکی در ایالات متحده دارای اسکنر جهانی است که قابلیت خواندن اکثر میکروچیپ های حیوان خانگی از اکثر تولید کنندگان را دارد.

What is Microchips میکروچیپ چیست

میکروچیپ ها فرکانسهای مختلفی دارند

میکروچیپ ها وسایل منفعلی هستند، به این معنی که آنها منبع انرژی داخلی ندرند. آنها تا زمانی که توسط یک اسکنر فعال نباشند، خفته باقی می مانند. در ایالات متحده آمریکا، چندین فرکانس مختلف برای میکروچیپ های خانگی استفاده شده است:

• تراشه 125kHz - تا همین اواخر این رایج ترین فرکانس در ایالات متحده بود و توسط اکثر اسکنرها در ایالات متحده قابل خواندن است.

• تراشه 134kHz - در سال 2004 به ایالات متحده معرفی شد. این تراشه ها توسط مشخصاتی تهیه شده توسط سازمان بین المللی استاندارد، معمولاً با عنوان ISO تعریف می شوند. قالب کد شناسایی خرد برای این تراشه به عنوان یک کد عددی 15 رقمی تعریف شده است که از 0-9 استفاده می کند، جایی که سه رقم اول نشان دهنده یک کد کشور یا یک کد تولید کننده است. این غالباً "استاندارد جهانی" برای میکروچیپ های خانگی محسوب می شود، همانطور که توسط بقیه کشورهای میکروچیپ پت مورد استفاده قرار می گیرد.

• تراشه 128 کیلوهرتز - که در سال 2007 معرفی شد، توسط بسیاری از اسکنرها قابل خواندن است ، اما نه همه.

انجام تست فرکانس میکروچیپ

آیا فرکانس میکروچیپ اهمیت دارد؟ بله و خیر.

• تقریباً کلیه پناهگاه ها و کلینیک های دامپزشکی دارای اسکنر هستند. تخمین زده می شود که تا اوایل سال 2020، بیش از 400 هزار اسکنر جهانی میکروچیپ حیوانات خانگی در میان اسکنرهای ایالات متحده وجود داشته باشد که تمام فرکانسهای خرد را که تاکنون در این منطقه فروخته شده را می خواند، از جمله استاندارد جدید ISO.

• بسیاری از رهبران بهداشت حیوانات استاندارد جدید ISO را از جمله انجمن پزشکی دامپزشکی آمریکا و انجمن بیمارستان حیوانات آمریکایی، به کار بردن میکروچیپ ها را توصیه می کنند.

• اگر با حیوان خانگی خود به خارج از ایالات متحده سفر می کنید، به احتمال زیاد حیوان خانگی شما برای ورود به کشور خارجی به یک تراشه نیاز دارد. در این صورت، حیوان خانگی خود را به تراشه استاندارد ISO مجهز کنید، زیرا بیشتر کشورهای خارج از ایالات متحده از استاندارد ISO استفاده می کنند و ممکن است در صورت به کار بردن میکروچیپ غیر استاندارد، اسکنرهای آنها فرکانس های یکدیگر را نخوانند. اگر حیوان خانگی شما قبلاً با فرکانس متفاوتی کاشته شده باشد، برخی از کشورها به شما امکان می دهند حیوان خانگی خود را تا زمانی که یک اسکنر با خود به همراه داشته باشید که بتواند شماره شناسه را بخواند همراه داشته باشید. حیوان خانگی خود را بیش از یک بار مجهز به میکروچیپ نکنید، زیرا چندین تراشه متفاوت می توانند در خوانش های دقیق تداخل داشته باشند. همچنین بهتر است از دامپزشک خود بپرسید که کلینیک آن ها کدام فرکانس میکروچیپ را توصیه می کند.

موارد استفاده و مزایا

پناهگاه های حیوانات، مامورین کنترل حیوانات و دامپزشکان به طور مرتب به دنبال میکروچیپ ها هستند تا حیوانات خانگی گم شده را به سرعت به صاحبان خود برگردانند و از هزینه های مسکن، غذا، مراقبت های پزشکی، بیرون رفتن و سرخوردگی اجتناب کنند. بسیاری از پناهگاه ها تراشه ها را در همه حیوانات مسکونی قرار می دهند.

از میکروچیپ ها نیز توسط کاردانی، پرورش دهندگان، کارگزاران، مربیان، گروه های نجات، جوامع انسانی، کلینیک ها، مزارع، اصطبل ها، کلوپ های حیوانات و انجمن ها، محققان و فروشگاه های حیوانات خانگی استفاده می شود.

بعضی از درب های مخصوص حیوانات خانگی را می توان برنامه ریزی کرد که توسط تراشه های حیوانات خاص فعال شوند، و فقط حیوانات خاصی قادر به استفاده از درب باشند!

برخی از کشورها برای مطابقت با سوابق واکسیناسیون به حیوانات کوچک وارداتی نیاز دارند. برچسب گذاری میکروچیپ برای تجارت بین المللی تنظیم شده CITES در مورد حیوانات در معرض خطر نیز ممکن است مورد نیاز باشد: به عنوان مثال، پرندگانی که به صورت حیوانات خانگی و یا برای تجارت از مرزهای بین المللی عبور نمی کنند، باید کاشت میکروچیپ شوند تا هر پرنده ای به صورت منحصر به فرد قابل شناسایی باشد.

میکرو چیپ در کلینیک دامپزشکی فرمانیه

استفاده ها

میکروچیپ ها می توانند توسط یک دامپزشک یا در یک پناهگاه حیوانات بر روی حیوانات خانگی شما کاشته شوند. پس از بررسی اینکه حیوان قبلاً تراشه ندارد، دامپزشک یا تکنسین تراشه را با سرنگ تزریق کرده و شناسه منحصر به فرد تراشه را ضبط می کند. نیازی به بیهوشی نیست، این یک روش ساده است و باعث ناراحتی کمی در حیوان می شود، البته این درد حداقل و کوتاه مدت است. مطالعات انجام شده بر روی اسب ها نشان می دهد تورم و افزایش حساسیت تقریباً سه روز طول می کشد. ممکن است کمی تورم و کبودی در محل کاشت صورت گیرد که البته موقتی است و از میان خواهد رفت. دو تا چهار هفته نیز برای تشکیل بافت در محل زخم زمان لازم است و ایجاد خارش و احساس درد در این مدت طبیعی است. یک اسکن کلی پس از کاشت، عملکرد صحیح را تضمین می کند.

مالک گواهی ثبت نام با شناسه تراشه و اطلاعات تماس با خدمات بازیابی دریافت می کند. این اطلاعات همچنین می توانند روی برچسب یقه ای که توسط حیوان پوشیده شده است، حک شود. مانند یک خودرو، این گواهینامه به عنوان اثبات مالکیت عمل می کند و هنگام فروش یا معامله حیوان نیز به خریدار منتقل می شود. یک حیوان بدون گواهی ممکن است به سرقت برود. با این وجود، نگرانی های مربوط به حریم خصوصی در مورد استفاده از میکروچیپ ها وجود دارد .

بسیاری از دامپزشکان برای تأیید صحت عملکرد، تراشه حیوان را در هر بازدید اسکن می کنند. برخی از شناسه تراشه به عنوان فهرست بانک اطلاعاتی خود استفاده می کنند و آن را بر روی رسید، نتایج آزمایش، گواهی واکسیناسیون و سوابق دیگر چاپ می کنند. برخی از آزمایشات و روشهای دامپزشکی نیز نیاز به شناسایی حیوان دارند و میکروچیپ برای این منظور می تواند به عنوان جایگزینی برای خال کوبی قابل قبول باشد.

وبسایت پت و کلینیک با تجربه ای چندین ساله در حوزه به کارگیری میکروچیپ های مناسب برای حیوانات خانگی، آماده ارائه خدمات دامپزشکی مطمن و به روز در این زمینه می باشد. برای استفاده از خدمات ویژه دامپزشکی و همچنین انواع کاشت میکروچیپ حیوانات خانگی، با شماره تماس زیر تماس حاصل فرمایید:



اشتراک گذاری :

ارسال نظر

نظر خود را با ما در میان بگذارید