مقاله

1397/07/20 | 0 | گربه
برچسب ها : سر و صدای گربه

دلیل سرو صدای زیاد گربه

سر و صدای گربه ها از موضوعات مهمی است که می تواند دلایل بسیاری داشته باشد. گرسنگی، بیماری و تنهایی از مهم ترین دلایل سر و صدای بیش از اندازه گربه ها می باشند.

سر و صدای گربه

یکی از مهم ترین موضوعاتی که در اغلب حیوانات خانگی از جمله سگ و گربه با آن مواجه می شوید ، سر و صدای بیش از حد و غیر طبیعی است که می بایست مورد بررسی قرار گیرند. اگر دارای گربه اهلی و خانگی هستید مسلماً با سر و صداهای مختلفی که از خود در میآورد مواجه شده اید. در ادامه به برخی از انواع سر و صدای گربه و دلایل مختلف آن می پردازیم. از مرسوم ترین سر و صدای گربه ها میومیو می باشد. این صدا زمانی از گربه خانگی شنیده می شود که درخواستی از صاحب خود داشته باشد.

جالب است بدانید که معنای میو میو در گربه ها با توجه به شرایط سنیشان متفاوت است. گربه هایی که دارای سن کمتری هستند و در اصطلاح بچه گربه خوانده می شوند زمانی که احساس نارضایتی از شرایط داشته باشند میو میو می کنند. احساس سرما، گرسنگی و یا درد در ناحیه ای از اندام بچه گربه ها باعث ایجاد این نوع سر و صدا می شود. برخی از گربه ها نیز در بزرگسالی برای ایجاد ارتباط با انسان ها میومیو می کنند. در برخی موارد سر و صدای گربه ها بیش از اندازه آزار دهنده خواهد بود که در ادامه به دلایل آن ها خواهیم پرداخت.

تصویر 1

دلایل سر و صدای گربه

سر و صدای گربه زمانی که بیش از اندازه و غیر طبیعی باشد دلایل بسیاری خواهد داشت که در این بخش به بیان آن ها خواهیم پرداخت. بیماری یکی از دلایل میومیو بیش از اندازه گربه ها شناخته می شود. بیماری هایی مانند تیروئید پرکار و یا سرما خوردگی از این موارد محسوب می شوند. جلب توجه به گربه ها نیز از دیگر دلایل شناخته می شود.

گربه ها حیوانات باهوشی هستند که به هیچ عنوان نمی توانند در تنهایی و بی توجهی زندگی کنند. در بسیاری از موارد مفهوم میو میو گربه های خانگی نیاز آن ها به توجه از سوی صاحبانشان می باشد. برای این منظور توصیه می شود هر چند ساعت یک بار به نوازش گربه خود بپردازید و زمانی را برای تفریح با او اختصاص دهید. گرسنگی، جفت گیری، اضطراب و در نهایت پیری نیز از دیگر دلایل سر و صدای گربه ها می باشند که باید مورد بررسی و توجه قرار گیرند.




اشتراک گذاری :

ارسال نظر

نظر خود را با ما در میان بگذارید