مقاله

1397/05/21 | 0 | شرایط نگهداری
برچسب ها : نگهداری از سگها

شرایط لازم برای نگهداری از سگ ها

سگ ها یکی از حیواناتی می باشند که امروزه به عنوان حیوانات خانگی نگهداری می شوند و افراد بسیاری تمایل به نگهداری از سگ ها نشان می دهند. نگهداری از سگ ها دارای شرایط خاصی می باشد که این حیوان دچار اذیت و آزار نشود، در این مطلب قصد داریم توضیحاتی درباره شرایط نگهداری از سگ بدهیم.

گرمازدگی در سگ ها

برای نگهداری از سگ ها باید این نکته را بدانید که سگ ها می توانند در چند دقیقه دچار گرمازدگی شدید شوند، سگ ها نمی توانند از طریق پوست عرق کنند و برای کاهش دمای بدن به تنفس اکتفا می کنند و گرما را از طریق بینی خود بیرون می دهند تا بتوانند دمای بدن را کاهش دهند. حال فرض کنید یک کاپشن ضخیم پوشیده اید و در گرما از طریق تنفس دمای بدنتان را کاهش می دهید به این شکل می توانید به راحتی ضعف سگ ها در برابر گرما را تصور کنید و در نگهداری از سگ ها موفق تر عمل کنید. از علائم گرمازدگی در سگ ها انقباض بیش از اندازه بدن و لرزیدن بدنشان می باشد که باید برای نگهداری از سگ ها با این علائم آشنا باشید، هنگامی که متوجه شدید سگ شما دچار گرمازدگی شده است و یا گرمش می باشد سریع او را به یک محیط خنک انتقال دهید و با یک دامپزشک تماس بگیرید.

سگ ها در خودروهای گرم

سگ ها به سرعت گرمازده می شوند، همان طور که گفته شد آن ها نمی توانند همانند انسان ها عرق کنند و نمی تواند سرما را همانند بدن ما در خود نگه دارند. برای نگهداری از سگ ها باید شرایط خاصی را رعایت کنید. یک ماشین و خودرو می تواند برای یک سگ به سرعت تبدیل به یک کوره شود در حالی که ممکن است ما اصلا متوجه این تغییر دما نباشیم. زمانی که دمای هوای بیرون 22 درجه سانتی گراد باشد دمای داخل خودرو می تواند به 47 درجه سلسیوس نیز برسد. بنابراین به هیچ وجه یک سگ را در داخل خودرو رها نکنید و حتما در نگهداری از سگ ها به این نکته دقت کنید.

عکس

2

آیا می توان برای نجات یک سگ از گرما شیشه خودرو را شکست؟

اگر یک سگ را در حال پریشان درون خودرو دیدید به سرعت با پلیس تماس بگیرید و او به شما توصیه های لازم برای نجات سگ را می گوید. بسته به شرایط گوناگون پلیس ممکن است توصیه های متفاوتی به شما کند. حتی گاهی ممکن است که از شما بخواهد شیشه را بشکنید ولی بدون داشتن توجیه مناسب برای این کار هرگز شیشه های خودرو را نشکنید چرا که ممکن است مجرم شناخته شوید.

عکس

3

چگونه از گرمازدگی سگ ها جلوگیری کنیم؟

یکی از نکات قابل توجه در نگهداری از سگ ها جلوگیری از گرمازدگی سگ ها می باشد، اولین نکته برای این کار این است که مطمئن شوید که همواره یک ظرف پر از آب تمیز و قابل دسترس برای سگ در کنارش باشد، دومین نکته برای نگهداری از سگ ها این است که سگ هایتان را در فصل های گرم در زمان های خنک از روز به پیاده روی ببرید. اگر نشانه های گرمازدگی را علی الخصوص در زمان پیاده روی در سگ خود مشاهده کردید سریع به یک جای خنک تر بروید و به او آب بدهید. نکته دیگر در نگهداری از سگ ها برای جلوگیری از گرمازدی این است که هرگز سگ خود را تنها در داخل ماشین رها نکنید، غذاهای خوشمزه سرد و به همراه یخ برای او آماده کنید، اگر دارای سگ هایی از نژادهای گاو نر، بوکسور و یا سگ های قدیمی تر می باشید بسیار به گرمازدگی آن ها توجه کنید چرا که این سگ ها با حرکت های بسیار کم نیز بدنشان گرم می شود و دچار گرمازدگی می شوند.

عکس

4

ورزش کردن در تابستان ها

علاوه بر گرمازدگی در سگ ها نکات دیگری نیز برای نگهداری از سگ ها وجود دارد، در فصل های تابستان که سگ ها امکان گم شدن بیشتری را دارند سعی کنید شماره و آدرس منزل خود را به لباس سگ وصل کنید تا در صورت گم شدن آن را به منزل برگردانند. از سال 2016 قانونی برای سگ ها گذاشته شده است که شما برای نگهداری از سگ ها باید با سگ خود وقت بگذارنید که این وقت گذراندن به روش های گوناگونی می باشد. اولین روش قدم زدن است، در زمان های خنک سعی کنید با سگتان به پیاده روی بروید. برای نگهداری از سگ ها به این نکته توجه کنید که در زمان پیاده روی پاهای سگ نسوزد چرا که اگر کف زمین برای شما گرم باشد برای او داغ است. یکی دیگر از روش های همراه بودن با سگ ها شنا کردن با سگ می باشد که در نگهداری از سگ ها تاثیر بسیار مثبتی دارد و تاثیر بسیار زیادی را بر روی سگتان می گذارد. تنها نکته درباره نگهداری از سگ ها در حین شنا کردن این است که در صورتی که در دریا شنا می کنید مراقب جزر و مد دریا باشید که سگتان غرق نشود.

عکس

5

پوست تابستانی و کت

سگ های رنگی در برابر آفتاب سوختگی بسیار آسیب پذیر می باشند، به خصوص در نواحی گوش ها و بینی ها و مناطقی که دارای موهای زائد می باشد بسیار حساس هستند، این آسیب پذیری در مقابل نور خورشید به قدری می باشد که ممکن است سگتان دچار سرطان پوست شود و این بیماری فقط از طریق جراحی قابل درمان خواهد بود، علاوه بر این اگر بعد از دوران جراحت باز هم در مقابل نور شدید قرار بگیرد باز وضعیت بدتری نسبت به قبل پیش می آید. در کل می توان گفت در نگهداری از سگ ها به هیچ وجه سگ خود را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید. اگر تحت شرایطی مجبور شدید که سگ خود را در مقابل نور خورشید قرار دهید سعی کنید یک تی شرت را بر روی او بکشید و از تابش مستقیم نور بر روی سگتان جلوگیری کنید.


اشتراک گذاری :

ارسال نظر

نظر خود را با ما در میان بگذارید