مقاله

1397/05/21 | 0 | نژاد های سگ
برچسب ها : نژادهای سگ

معرفی و توضیحاتی درباره حیوان باوفای سگ

یکی از انواع حیوانات چهار پا و پستانداران سگ می باشد، حتماً نام این حیوان را بسیار شنیده اید، بسیاری از افراد با شنیدن نام سگ یا ترسی زیاد از درندگی این حیوان به یادشان می افتد و یا به یاد امنیتی که سگ های گله برای گوسفندان ایجاد می کنند می افتند و به احساس آرامش خاصی می رسند. در ادامه به توضیحاتی جالب درباره این حیوان بسیار باوفا می پردازیم.

توضیح کوتاهی درباره سگ ها

سگ ها زیر گروهی از گرگ ها می باشند و از دسته حیواناتی هستند که به اصطلاح سگسان نامیده می شوند. این حیوانات اولین دسته از حیواناتی بودند که سال ها پیش بدست انسان ها اهلی شدند و بسیاری از انسان ها امنیت زندگی خود را بدست این حیوانات باوفا سپردند. بسیاری از افراد سگ را گونه اهلی شده گرگ های خاکستری می دانند و معتقدند اولین نژاد این حیوان از گرگ های خاکستری به وجود آمده است. اما تحقیقی در سال ۲۰۱۴نشان می دهد که نژادی از گرگ ها که ادعا می شود سگ های امروزی از نژاد این گرگ ها می باشند سال های درازی است که منقرض شده اند، به همین دلیل این ادعا که سگ ها از نژاد گرگ های خاکستری می باشند ادعایی کذب می باشد چرا که گرگ های خاکستری منقرض نشده و امروزه این گرگ ها را می توانید در باغ وحش های گوناگون در سرتاسر دنیا و همچنین جنگل های مختلفی مشاهده کنید.

ویژگی های زندگی سگ ها

در ادامه قصد داریم توضیحاتی درباره ویژگی های سگ ها بدهیم که ممکن است برایتان جالب باشد و اطلاعاتتان راجع به این حیوان افزایش یابد. سگ ها بعد از مدت کوتاهی از تولد، رشد کرده و به یک حیوان بالغ تبدیل می شوند. به طوری که در سنین بین 3 تا 5 سالگی شما می توانید یک سگ بالغ را مشاهده کنید ولی دوران بلوغ این حیوان مدتی طولانی طول می کشد. متوسط طول عمر این حیوان با وفا بین 18 تا 20 سال می باشد. البته طول عمر این حیوان به عوامل گوناگونی از قبیل نژاد، بهداشت محیطی که در آن زندگی می کند، نحوه تغذیه و عوامل دیگری بستگی دارد ولی متوسط آن همان مقداری است که گفته شد. با افزایش سن این حیوانات برخی قدرت ها و ویژگی های سگ، مثل قدرت بویایی کم کم کاهش یافته و اثرات پیری در آن نمایان می شود.

عکس

2

انواع نژادهای سگ

سگ ها را می توان یکی از متنوع ترین گونه های جانوری در دنیا دانست بطوری که بسیاری از نژادهای این حیوان را فقط می توانید در کشور ایران مشاهده کنید و بسیاری از این نژادها نیز در ایران موجود نمی باشند. یکی از دلایل عمده زیادی نژادهای این حیوان را می توان تأثیر مستقیم انسان بر زاد و ولد این موجود دانست، انسان ها با دستکاری های ژنتیکی و ترکیب کردن نژادهای گوناگون این حیوان، موفق شده اند که گونه های بسیار متعددی از این حیوان را به وجود بیاورند. این گوناگونی نژاد بر ویژگی های متنوعی از این حیوان تأثیر گذاشته است. به عنوان مثال قد این حیوان از تقریباً 20 سانتی متر تا یک متر و حتی بیشتر موجود می باشد و همین طور این حیوانات دارای پوست ها و پشم های مختلفی هستند که تمامی این عوامل نشان دهنده گوناگونی نژاد این حیوان می باشد.

عکس 3

نقش این حیوانات در زندگی انسان

این حیوان در طول سالیان درازی که به یک حیوان اهلی تبدیل شده است، نقش های گوناگونی را برای انسان داشته و حیوانی بسیار باوفا به انسان می باشد. این حیوانات از سالیان دور به عنوان نگهبانان گله شناخته می شدند ولی با این وجود این تنها کاری نیست که این حیوانات برای انسان انجام می دهند چرا که بر اساس نژادشان کارهایی از قبیل محافظت، بارکشی، شکار و ... را بر عهده می گیرند و در بسیاری از موارد از این حیوانات برای کمک به پلیس ها و آتش نشان ها استفاده می شود.

عکس 4

سگ پاکوتاه و خانگی

یکی از انواع سگ هایی که امروزه طرفداران بسیار زیادی دارد، نژاد پاکوتاه این حیوانات می باشد. چرا که امروزه از این حیوانات به عنوان یک حیوان خانگی استفاده می شود و معمولاً رابطه عاطفی عمیقی بین این حیوان و صاحب آن برقرار می شود که جدایی را بسیار سخت می کند. معمولاً افراد این حیوانات را خریداری کرده و از آن ها به عنوان مونس خود یاد می کنند، همچنین کودکان نیز امروزه علاقه بسیار شدیدی را به داشتن یک نژاد پا کوتاه از این حیوان نشان می دهند. این نژاد از این حیوانات بسیار با نمک و زیبا بوده و هر کسی بی شک دوست دارد که یک قلاده از سگ های پاکوتاه را داشته باشد ولی بنا به شرایط گوناگون، این امکان برای هر کسی به وجود نمی آید چرا که نگهداری از این سگ های پاکوتاه بسیار سخت بوده و مشکلاتی را دارا می باشد.

عکس 5

غذای سگ خانگی

با توجه به شرایط محیطی و عوامل گوناگون غذای این حیوانات متفاوت می باشد ولی به صورت کلی می توان گفت که مقدار غذایی که باید به این سگ ها داده شود یک بیستم وزن آن ها می باشد. دادن غذای با کیفیت به این حیوانات باعث سلامت و شادابی بسیار زیاد این حیوانات می شود و همچنین در درخشندگی و زیبایی آن ها نیز تأثیر به سزایی دارد. غذای بسیار مناسب و با کیفیت این حیوانات باید شامل یک مقدار متعادل از یک سری مواد همانند کربوهیدرات، پروتئین، چربی، ویتامین ها و مواد معدنی باشد تا تمامی نیازهایی که بدن این حیوانات دارد را بر طرف کرده و باعث سلامت این حیوانات شود. این حیوان بسیار حساس می باشد و حتی در صورتی که یک وعده آن ها را نیز غذای بی کیفیت دهید در سلامت و شادابی آن ها تأثیر منفی می گذارد.


اشتراک گذاری :

ارسال نظر

نظر خود را با ما در میان بگذارید