مقاله

1397/05/21 | 0 | نژاد های سگ
برچسب ها : نژادهای سگ

اطلاعاتی در مورد انواع نژاد سگ ها

انواع نژاد سگ ها بسیار فراوان می باشد که در کشور ما نیز بسیاری از این نژادها یافت می شود. از نژادهای خارجی خرید بسیاری صورت می پذیرد و خواهان زیادی دارد. و این امر به دلیل علاقه و محبت افراد می باشد که به حیوانات علاقه خاصی دارند و از آنان نگهداری می کنند.

سگ Kelpie استرالیا

سگ ها حیواناتی بسیار وفادار هستند، به همین دلیل سگ ها به این خصوصیت معروف هستند. نژادهای سگ ها بسیار زیاد و متنوع است. از این انواع نژاد سگ ها می توان به سگ Kelpie استرالیا اشاره نمود. این سگ ها دارای غریزه طبیعی هستند و از نوعی سگ های نژاد کولی که از اسکاتلند وارد شده اند تولید شده است. Kelpie استرالیا بسیار وظیفه شناس می باشد و در مقابل شرایط خشکی استرالیا بسیار مقاوم هستند. و مانند انواع نژاد سگ های مختلف دیگر حساس نیستند و بسیار مقاوم و قوی می باشد. و توانایی بسیار خوبی دارد. در میان انواع نژاد سگ ها Kelpie استرالیا را می توان در کشورمان نیز مشاهده .نمود

سگ چوپان استرالیا و سگ آلمانی چوپان

از دیگر انواع نژاد سگ ها می توان به سگ چوپان استرالیا اشاره نمود. این سگ با نژاد استرالیایی لکه هایی با سایه های متضاد آبی و قرمز بر روی بدن خود دارد. این نوع سگ ها در مقابل هرگونه حرکت و احساس خطر برای گله با توان بسیار زیادی مقابله می کنند. از این نوع نژاد سگ نمی توان به عنوان یک سگ خانگی در منزل خود نگهداری کرد زیرا این نوع سگ برای محافظت از گله می باشد اما اگر شما دنبال یک سگ قابل اعتماد هستید می توانید سگ چوپان استرالیا را در نظر بگیرید.

سگ آلمان چوپان نیز از دیگر انواع نژاد سگ ها است. که از این نوع سگ نیز برای محافظت از گله استفاده می شود. و در طی کردن مسافت بسیار سریع و حیرت انگیز عمل می کنند. از ویژگی های این نوع نژاد می توان به وفاداری بسیار و شجاعت و اعتماد به نفس بالا و توانایی فوق العاده در یادگیری دستورات صاحبش اشاره نمود. هم چنین این نوع سگ توانایی درک این موضوع را دارد که باید به بهترین شکل ممکن از عزیزان و نزدیکان خود در برابر هرگونه حمله ای محافظت کند. سگ چوپان آلمان به هر فردی که خود را دوست معرفی کند اعتماد نمی کند تا این که صاحبش او را قانع کند که فرد غریبه هیچ آزار و اذیتی ندارد و دوست آن ها می باشد.

تصویر 2

سگ Appenzeller Sennenhund

سگ Appenzeller Sennenhund یکی از معروف ترین انواع نژاد سگ ها می باشد. این سگ ها را گاو سگ نیز می نامند. این نوع سگ ها دارای جنب و جوش بسیار زیادی هستند و بسیار قابل اعتماد و پر سرو صدا هستند. این سگ ها نظاره گر خوبی هستند و در صورت مواجه با یک غریبه به خوبی او را زیر نظر می گیرند و تمام حواس خود را به آن غریبه می دهد و به هیچ عنوان شما نمی توانید او را با رشوه رام خود کنید. این نوع نژاد فروش بسیار خوبی را در کشورمان دارد و افراد علاقه بسیاری به این انواع نژاد سگ ها دارند.

تصویر 3

سگ Broholmer و سگ اشاره گر کوتاه آلمان

سگ Broholmer بسیار بزرگ می باشد و مستطیل است و رنگ بدنش قهوه ای بسیار خاصی دارد. سر این نوع سگ بزرگ است و در مقایسه با دیگر انواع نژاد سگ ها جثه بزرگی دارد. از این نوع سگ برای محافظت از دام و محافظ خانه و باغ استفاده می نمایند. سگ Broholmer قلب بسیار پاکی دارد و علاقه فراوانی به صاحب خود دارد و همیشه به دنبال او می باشد. در پیاده روی و سفر کردن از همراهی کردن شما خوشحال می شود. از ویژگی های این سگ می توان به چابکی او اشاره نمود.

سگ اشاره گر کوتاه آلمان نر اندازه بین شانه های 23 و 25 اینج ایستاده و وزنی حدود 55 تا 75 کیلوگرم دارد. این نوع از انواع نژاد سگ، در انجام کارهای بسیار زیاد و طولانی جوابگوی خوبی هستند. این نوع سگ ها را برای فعالیت های ورزشی مثل شنا کردن تعلیم می دهند. و در انجام فعالیت هایش بسیار جدی می باشد و از انجام درست کارهایش احساس خوشحالی می کند. این نوع سگ از انواع نژاد سگ هایی می باشد که توجه بسیاری را جذب خود می نماید.

تصویر 4

سگ چوپان آسیای مرکزی و سگ Chinook

سگ چوپان آسیای مرکزی در حدود 4000 سال است که دیده می شوند و در حال گسترش می باشند. از انواع نژاد سگ های معروف هستند که برای حفاظت از گله به کار می روند. و بسیار مورد پسند چوپان ها واقع می شوند. بسیار قوی هستند به همین دلیل برای این نوع کار پاسخگوی خوبی هستند. این انواع نژاد سگ برای حیوان خانگی مناسب نیست. و بیشتر در بیابان ها و صحراها زندگی خود را می گذرانند.

سگ Chinook نوعی از نژادهایی می باشد که بدون چنگال هستند. و چشم های تیره و بادامی دارند. که این ویژگی آن ها را از دیگر نژادها متمایز می کند. این سگ ها بسیار آرام هستند و با کودکان رابطه خوبی برقرار می کنند. اما این انواع نژاد سگ ها نیاز به آموزش در برابر سختی ها دارند تا مقاوم باشند.

تصویر 5

سگ Drentshe Patrijshond و سگ اسپیتز فنلاندی

سگ Drentshe Patrijshond در زمینه های مختلفی فعالیت دارد که بیشتر از این سگ برای حفظ ارتباط با شکارچی مورد استفاده قرا می گیرد. این نژاد سگ اغلب در صورتی که مورد استقبال و توجه افراد غریبه قرار بگیرد به آنها احترام می گذارد. این سگ ها ارزش بسیار زیادی دارند و حیوان خانگی بسیار هوشمندی می باشند و از نژادهایی هستند که در شکار بسیار مورد استفاده قرار می گیرند.

از دیگر انواع نژاد سگ ها سگ اسپیتز فنلاندی است این نوع نژاد بسیار پرآوازه می باشد. که هوشمند و حساس و فریبنده شناخته می شوند. چین و چروک بسیاری در صورت این نوع نژاد وجود دارد که این سگ را متفاوت جلوه می دهد. هم چنین مراقب خوبی نیز به شمار می رود.


اشتراک گذاری :

ارسال نظر

نظر خود را با ما در میان بگذارید