مقاله

1397/07/20 | 0 | نژاد های سگ
برچسب ها : نژادهای کوچک سگ

آشنایی با نژادهای کوچک سگ و ویژگی های آن ها

درآمیختن سگ ها با تناسل بین هم خط ها و غیر هم خط های خود در طول سال های زیاد که بیشتر شامل درآمیختن با غیر هم خط های خودشان بوده است، سبب به وجود آمدن گستره بزرگ و وسیعی از نژادهای کوچک سگ و گروه های مختلف شده است. این در آمیختگی در سگ ها تا به امروز ادامه داشته و نتیجه اش تنوع نژاد سگ ها شده است. در واقع تنها سگ ها هستند که این میزان تنوع در نژاد را دارا می باشند. در این مقاله به معرفی و بررسی چند نژاد از نژادهای کوچک سگ پرداخته ایم.

شیتزو از نژادهای کوچک سگ

یکی از نژادهای کوچک سگ، نژاد شیتزو می باشد. شیتزوها سگ هایی مهربان، با وقار، بسیار باهوش، شاد، آرام و اهل تفریح هستند. این سگ ها شبیه شیر بوده و دارای موهای بلند ابریشمی مانند هستند. معنای اسم آن ها شیر کوچک است. شیتزو از نژادهای سگ های فانتزی می باشد که اولین بار در تبت دیده شد و سپس در چین بیشتر یافت شد. اجداد او نژادهای لهاسا آپسو و پیکینیز می باشند. این سگ ها با محبت اند و نیز دوست دارند به آن ها محبت شود. به گرما حساسند و سگ های خانگی بیرون رو هستند. این سگ ها روزانه نیاز به پیاده روی دارند. بسیار سریع یاد می گیرند. وزن آن ها بین 5 تا 10 کیلوگرم بوده و در مقایسه با سایر نژادهای کوچک سگ هیچ گونه ریزش مویی ندارند. شیتزو از محبوب ترین سگ های ایالات متحده است و به آسانی با حیوانات و انسان ها دوست می شود. شیتزو معمولاً 10 تا 16 سال عمر می کند.

تصویر 1

نژاد سگ عروسکی مالتیز از نژادهای کوچک سگ

مالتیز یک حیوان خانگی کلاسیک و از نژادهای کوچک سگ عروسکی می باشد. مالتیزها سگ هایی با اعتماد به نفس، سرزنده، بازیگوش و قابل اعتمادند. این سگ های با نمک، دارای بدنی با موهای بلند و پرپشت می باشند و دائم باید در حال شانه زدن موهای این سگ عروسکی باشید. این نژاد تنها در موهای صاف بلند یا موجی بلند، اصیل است. دارای چشمان گرد و قهوه ای رنگ و سوراخ های بینی گشاد است. رنگ مالیتز سفید بوده و به خاطر داشتن ظاهری زیبا و جثه ی کوچک و عروسکی، موهای بلند و نیز مهربانیش، در بین خانم ها و کودکان محبوبیت خاصی دارد. اصلیت این سگ عروسکی دوست داشتنی برای مالت ایتالیا است. مالتیزها نیاز به مراقبت و رسیدگی دارند و باید توسط آرایشگر حیوانات موهای آن ها کوتاه شود. دم این نژاد بسیار پشمالو و کمی پیچ خورده است، اما توله مالتیزها موهای فرخورده و کوتاه دارند. از ویژگی های این سگ ها طول عمر زیاد آن ها و موهای بلند زیبایشان می باشد که در عین حال ریزش مو در این نژاد بسیار کم است و لذا این نوع سگ برای کسانی که به موی حیوانات حساسیت دارند مناسب است. طول عمر آن ها 12 تا 14 سال است.

تصویر2

پامرانین از نژادهای کوچک سگ

این نژاد از نژادهای کوچک سگ، دارای گوش های کوچک و نوک تیز، چشمان براق و مشکی، گردن کوتاه، صورتی شبیه روباه و بدنی پشمالو می باشد. پامرانین در بین نژادهای سگ از محبوب ترین حیوانات خانگی محسوب می شود. این سگ ها بسیار شاداب و باهوش هستند و با دیدن افراد جدید خوشحال می شوند. ارتباط خوبی با سایر حیوانات دارند و عاشق پیاده روی می باشند. گاهی مغرور می شوند و در هنگام راه رفتن سر خود را بالا می گیرند. این نژاد در استان پومران پرورش داده شده است. پامرانین ها با چهره سه گوش و بدنی پشمالو و دارای خز با گوش های ایستاده تشخیص داده می شوند. مطیع و سرزنده بودن او باعث شده که یکی از مهمترین حیوانات خانگی دست آموز به شمار رود. این نژاد در رنگ های قرمز، خاکستری، کرم، مشکی و نارنجی دیده شده است. وزن آن ها بین 6 تا 9 کیلوگرم می باشد و طول عمری حدود 5 سال دارند. این سگ دارای ریزش موی زیادی است اما برای افرادی که در آپارتمان هستند و مشغله دارند سگ مناسبی است زیرا نیاز زیادی به آموزش ندارند.

تصویر3

پودل از دیگر نژادهای کوچک سگ

از دیگر نژادهای کوچک سگ، پودل ها هستند که در سه دسته تقسیم می شوند: پودل مینیاتوری یا عروسکی، پودل استاندارد، پودل غول پیکر. این نژاد در رنگ های سفید، خاکستری، کرم و قهوه ای وجود دارد. بسیار باهوش، فعال و پر سر و صدا و مغرور است. پودل ها به آرام بودن و هوش زیاد معروف اند. معنای اسم آن که واژه ای آلمانی است، شناور در آب می باشد. نژاد پودل دارای پوزه های بلند و وزنی بین 7 تا 8 کیلوگرم است. پودل تا حدودی کلمات را می تواند درک کند و استعداد خوبی در یادگیری و آموختن دارد. پودل ها از تنهایی گریزانند و بسیار اجتماعی هستند. دوست دارند مدام در حال بازی باشند و از بودن با انسان ها خوشحالند. به همین پودل سگی ایده آل برای زندگی آپارتمانی است. این نژاد در کشور فرانسه یافت شده و حتی به عنوان سگ ملی فرانسه مطرح می شود. عمر متوسط آن ها بین 12 تا 15 سال است.

تصویر 4

یورکشایر تریر از دیگر نژادهای کوچک سگ

یورکشایر تریرها با اینکه جثه ی کوچکی دارند، اما شجاع هستند و از سگ های بزرگ تر از خود هراسی ندارند. می توان گفت در بین نژادهای کوچک سگ، یورکشایر تریرها از محبوب ترین نژاد سگ اسباب بازی در آمریکا است. این سگ ها دارای موهایی ابریشمی و زیبا و شخصیتی بزرگ هستند. وزن این سگ ها تا 5 کیلوگرم است و طول عمر آن ها 10 تا 15 سال می باشد. یورکشایر تریر در گروه سگ های کوچک طبقه بندی می شود و عنوان سگ مهربان و با نشاط را به خود اختصاص داده است.

تصویر 5

بیچن فرایزر از نژادهای کوچک سگ

بیچن فرایزر نیز در دسته سگ های عروسکی نژادهای کوچک سگ قرار می گیرد. این سگ دارای چشمانی سیاه، موهای سفید و کرکی مانند عروسک است. شادی و عشق زیاد این نژاد از ویژگی های بارز آن هاست.


اشتراک گذاری :

ارسال نظر

نظر خود را با ما در میان بگذارید