مقاله

1397/07/20 | 0 | شرایط نگهداری
برچسب ها : تربیت سگ

آموزش و تربیت سگ

در تربیت سگ دارندگان سگ های خانگی و اهلی باید به سگ های خود به خوبی آموزش دهند که از صاحبان خود مراقبت نموده و در زمان ادرار و مدفوع در مکانی بیرون از منزل این نیاز را برطرف کنند. سگ های حقیقت یاب نمونه ای از سگ های آموزش دیده اند که می توانند طبق آموزش هایی که دیده اند از صاحبان خود محافظت کنند.

تربیت سگ جهت کنترل برخی رفتارها

در اغلب سگ های خانگی آموزش و تربیت از مهم ترین موضوعات شناخته می شوند. یک سگ خانگی و اهلی با آموزش های مناسب از طریق ابزارهایی مانند توپ, انواع قلاده از جمله خاردار, شوک , تاگ و لباس حفاظت می تواند برخی رفتارهای ناپسند را کنترل نموده و از صاحبین خود به خوبی مراقبت نماید. نگهبانی یکی از وظایف اغلب سگ های اهلی از جمله سگ های پلیس است که در برنامه ی آموزشی این حیوان قرار می گیرد.

در تربیت این حیوان ابتدا صبر و حوصله خود را افزایش دهید و سپس سراغ فرامین مختلف البته به صورت کوتاه و نه جمله وار بروید. برای بالا بردن فهم و درک سگ خانگی خود توصیه می کنیم از پاداش نیز استفاده کنید. با سگ خود مهربان بوده و او را با اعضای خانواده مأنوس کنید. تربیت سگ دارای آموزش های مختلف است که در هر کدام نکات مهم و کلیدی نهفته است. در ادامه به برخی از آن ها خواهیم پرداخت.

تصویر 1

نکات کلیدی در رابطه با تربیت سگ

همان طور که در بحث قبلی نیز یاد آور شدیم، جهت تربیت نژادهای مختلف سگ می توان از آموزش های مختلف بهره مند شد که هر کدام دارای نکات مهم و کلیدی می باشند. نکته ی اول، آموزش نشستن به سگ می باشد. این موضوع در حفظ جان سگ در معابر شلوغ همچون خیابان ها تأثیرگذار است. نکته ی بعدی قرار دادن سگ در سمت چپ جهت آموزش های لازم می باشد. این نکته از قدیم الایام برای آموزش و تربیت سگ های پلیس استفاده می شد و هم چنان نیز رعایت می شود.

تربیت این حیوان را پس از یک گردش طولانی انجام دهید چرا که این زمان بهترین موقع برای تربیت این حیوان خانگی است. به هیچ عنوان از تنبیه و خشونت برای تربیت سگ خانگی خود استفاده نکنید. برای آموزش دادن صبر و حوصله کرده و زمان کافی اختصاص دهید. با دست راست قلاده و زنجیر سگ را گرفته و با دست چپ او را هدایت کنید. برای تربیت سگ روش های بسیاری پیشنهاد می شود که می توان به انواع قلاده جهت مهار کردن آن ها اشاره کرد.





اشتراک گذاری :

ارسال نظر

نظر خود را با ما در میان بگذارید