مقاله

1397/07/20 | 0 | گربه

خواستگاه گربه

این روزها حیوانات خانگی و اهلی به قدری محبوبیت پیدا کرده اند که شما می توانید به راحتی شاهد حضور آن ها در کانون خانه و خانواده باشید. افرادی هستند که برای خرید انواع گربه خانگی بسیار هزینه می کنند و آن را به عنوان یک عضو مهم در خانه تلقی می کنند. اما به راستی علت این پدیده چیست؟ گربه ها چطور توانستند پا در عرصه ی خانواده های ایرانی بگذارند؟ کدام نوع از انواع گربه خانگی محبوبیت بیشتری در ایران دارد؟

انواع گربه خانگی

گربه ها انواع مختلفی دارند که هر فرد علاقه مند با توجه به سلیقه ی خود یکی از آن ها را برای همراهی خود انتخاب می کند. بعضی از انواع گربه خانگی عبارتند از: گربه پرشین، گربه مو کوتاه شرقی، گربه سیامی، گربه مین کون، گربه رگدال، گربه بنگال، گربه حبشی، گربه دون رکس، گربه هیمالین و غیره. این گربه های خانگی هر کدام ویژگی های خاصی دارند که می توانید با توجه به شکل، رنگ، چشم ها و همچنین نژاد آن ها یکی را برای خود انتخاب کنید.

تصویر 1

گربه از کجا وارد فرهنگ مردم ایران شد؟

اگر بخواهیم علل وارد شدن گربه به فرهنگ مردم ایران را ریشه یابی کنیم، با دلایل مختلفی برخورد می کنیم. نگهداری از حیوانات در سنین مختلف، علل گوناگونی نیز دارد. برای مثال برای کودکان نگهداری از انواع گربه جنبه ی سرگرمی دارد، اما در سنین دیگر چطور؟ تمایل به نگهداری از حیواناتی نظیر گربه و سگ، بیشتر در فرهنگ کشورهای غربی رواج داشته است، اما این روزها با توجه به اینکه مردم در تلاش هستند هر چه بیشتر از فرهنگ غربی ها تقلید کنند، نگهداری از گربه خانگی را نیز بخشی از پیشرفت خود می دانند.

یکی دیگر از علل ورود گربه خانگی به فرهنگ مردم ایران را می توان رقابت میان جوانان بر شمرد. این روزها جوانان در تلاش هستند تا پیشرفت و تجدد خود را در قالب نگهداری از حیوانات اهلی نشان دهند. این امر باعث ورود حیواناتی نظیر انواع گربه به خانه های مردم ایران شده است. دلیل روانشناسی دیگری نیز برای وارد کردن انواع گربه خانگی به عرصه ی زندگی وجود دارد. بنابر اعتقاد بعضی از روانشناسان، فرار از تنهایی را مهم ترین عاملی می دانند که باعث می شود افراد بزرگسال به نگهداری از حیواناتی نظیر گربه خانگی روی آورند.

تصویر 2

کدام نژاد از انواع گربه خانگی در ایران محبوبیت بیشتری دارد و بیشتر نگهداری می شود؟

نژادهای مختلفی از گربه ها در ایران نگهداری می شوند، اما با توجه به محبوبیت روزافزون گربه پرشین، این نوع گربه بیشتر مورد پسند قرار گرفته است. پرشین کت انواع مختلفی دارد و در رنگ های مختلف دیده می شود. این نوع گربه اهلی بوده و بیشتر مورد پسند افرادی است که در کلان شهرها (برای مثال شمال تهران) زندگی می کنند. با توجه به رنگ، ابتدا نوع سفید، سپس مشکلی و طوسی در میان انواع گربه طرفدار بیشتری دارد. فراموش نکنید نژاد ایرانی گربه حتی در نمایشگاه بین المللی گربه ها که در بلاروس برگزار شد، به مقام نخست مسابقات دست یافت.




اشتراک گذاری :

ارسال نظر

نظر خود را با ما در میان بگذارید