مقاله

1397/07/20 | 0 | گربه
برچسب ها : غذا گربه

آشنایی با غذای مناسب برای انواع گربه

غذا گربه چیست ؟در سالهای اخیر شاهد نگهداری حیوانات بسیاری در منازل بودهایم. از جمله این حیوانات میتوان به گربه اشاره کرد که در بسیاری از منازل نگهداری میشود. توجه به مسائل مربوط به حیوانات اهلی که در منازل از آنها نگهداری میکنیم، بسیار اهمیت دارد. از جمله مسائل مربوط به نگهداری حیوانات توجه به تغذیه و غذای آنها میباشد. اگر شما هم اقدام به نگهداری حیواناتی مانند گربه در منزل خود کردهاید در ادامه با ما همراه باشید تا با انواع غذا گربه آشنا شوید .

غذا گربه :

گربهها به دلیل اینکه ذاتاً حیواناتی گوشت خوار هستند باید به میزان قابل توجهی پروتئین در وعدههای غذاییشان وجود داشته باشد. این غذاها به صورت خشک و یا کنسروی در دامپزشکیها و پت شاپ ها قابل تهیه و خریداری هستند. در هنگام خرید غذا گربه حتماً اطلاعات نوشته شده بر روی بسته بندی را به دقت مطالعه کنید تا غذای مناسب با شرایط گربه خود را خریداری کنید.

تصویر1

برای تهیه غذا گربه به چه نکاتی باید توجه داشت؟

توجه به تغذیه حیواناتی مانند سگ و گربه که در منزل از آنها نگهداری میکنید، بسیار مهم میباشد. زیرا این حیوانات به دلیل اینکه در طبیعت زندگی نمیکنند از لحاظ تغذیهای ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند. برای اینکه تغذیه مناسبی برای حیوانات خانگی از جمله گربهها داشته باشیم خوب است که با غذاهای آنها آشنایی پیدا کنیم. توجه به این نکته که غذایی که برای گربه خود انتخاب میکنید از نوع کنسروی و یا خشک باشد و یا سن گربه در نوع غذا تأثیر دارد ،بسیار مهم است. همچنین اگر گربه شما دچار مریضی و یا مشکلی باشد رژیم غذایی خاصی را باید برایش در نظر بگیرید. گربههایی که در منازل از آنها نگهداری میشود چون تحرک زیادی ندارند غذایی را باید استفاده کنند که کالری بالایی نداشته باشد و حتماً به این نکته توجه داشته باشید که گربهها عادت به خوردن چمنها و علفها برای دریافت فیبر مورد نیاز بدنشان دارند و شما با تهیه مالت یا علف گربه میتوانید نیازشان به فیبر را برطرف کرده و از جمع شدن توپیهایی که در دستگاه گوارش آنها وجود دارد جلوگیری کنید.

مناسبترین غذا برای گربه چیست؟

همان طور که اشاره کردیم غذا گربه به دو صورت خشک و کنسروی موجود میباشد. غذاهای خشک دارای کربوهیدرات فراوانی بوده و قیمت مناسبتری نسبت به غذاهای کنسروی دارند و مدت زمان طولانیتری میتوان آنها را نگهداری کرد. ولی غذاهای کنسروی دارای چربی، پروتئین و رطوبت بالاتری هستند. طبق نظریه محققان و کارشناسان استفاده از هر دو صورت غذا هم به صورت خشک و هم کنسروی توصیه شده است.




اشتراک گذاری :

ارسال نظر

نظر خود را با ما در میان بگذارید