مقاله

1397/07/20 | 0 | گربه
برچسب ها : افسردگی گربه

افسردگی گربه

افسردگی گربه ها یک موضوع مهم محسوب می شود که می بایست درمان آن را هر چه سریع تر آغاز کنید. بی توجهی به این حالت در گربه ها باعث می شود که درمان این بیماری در آن ها به تعویق بیفتد.

دلایل افسردگی گربه ها

اگر گربه خانگی دارید که میل به غذا خوردن ندارد به افسرده شدن این حیوان شک کنید. این حیوان خانگی دارای روحیات خاصی است که می بایست مراقبت بیشتری از او نمایید. استرس و نگرانی در گربه ها می تواند از دیگر دلایل افسردگی آن ها محسوب شود و بسیار باید مورد توجه قرار گیرد؛ اما چطور می توان به افسردگی این حیوانات خانگی پی ببرید.

میو میو کردن بی وقت گربه ها مخصوصاً در شب هنگام، لیس زدن بیش از حد خود و چندین حالت دیگر در گربه ها را می توان از دلایل افسردگی این حیوان برشمرد. اگر با چنین حالت هایی در گربه خود مواجه شدید به هیچ عنوان فرصت را از دست ندهید و به درمانش بپردازید. درمان سریع افسردگی در گربه های خانگی باعث می شود که رفتارهای دیگر که به دلیل افسردگی در او رخ داده بود نیز به خوبی برطرف شود. برای برطرف کردن افسردگی گربه به چند راهکار مناسب خواهیم پرداخت.

تصویر 1

راه های برطرف کردن افسردگی گربه ها

اگر گربه خانگی شما دچار افسردگی شده باشد می توانید از چندین راه کار برای برطرف کردن این حالت در او استفاده کنید. این نکته را نیز در نظر بگیرید که در برخی موارد به دلیل حاد بودن افسردگی در گربه ها که به دلیل طولانی شدن این حالت در آن ها ایجاد می شود، افسردگی گربه قابل درمان نیست، بنابراین می بایست درمان را هرچه سریع تر به انجام برسانید.

برای بهبود وضعیت گربه خود می توانید او را به غذا خوردن راغب کنید و برای او غذاهایی را که علاقه دارد تهیه نمایید. کثیف کردن گربه نیز می تواند یک راه کار برای بیرون آوردن گربه از افسردگی باشد چرا که می تواند او را راغب به تمیز کردن نماید. برای گربه خانگی خود وقت بسیاری اختصاص دهید و به هیچ عنوان او را تنها نگذارید. برای درمان های بیشتر با یک دامپزشک مشورت کنید.



اشتراک گذاری :

ارسال نظر

نظر خود را با ما در میان بگذارید