مقاله

1397/07/20 | 0 | گربه

رفتار شناسی انواع گربه ها

اگر گربه خانگی دارید مسلماً با انواع رفتار گربه ها باید آشنا شوید. میو میو کردن، پنهان شدن، چنگ زدن از انواع رفتارهای این نوع حیوان خانگی است که می بایست در ابتدا دلایل این رفتارها را شناسایی کنید و سپس به درمان بپردازید.

انواع رفتار گربه ها

گربه ها حیوانات بازیگوش و باهوشی هستند که دارای رفتارهای مختلفی می باشند. از مهم ترین موضوعات در رابطه با این حیوانات رفتار شناسی آن هاست. شما می توانید براساس رفتارهای گربه اهلی و خانگی خود به نیاز و خواسته او پاسخ دهید از مهم ترین رفتارهای گربه ها می توان به میو میو کردن آن ها اشاره کرد. اگر با این نوع رفتار مواجه شدید توصیه می کنیم شتاب زده عمل نکرده و با گربه خود بدرفتاری نکنید.

گربه های بسیاری به دلایل گوناگون از جمله بیماری، گرسنگی، تشنگی و.. به میومیو کردن وقت و بی وقت می پردازند که بهترین رفتار انسان ها در برابر این حرکت صبوری و حوصله کردن می باشد. در ادامه به معرفی انواع رفتار گربه ها که برای بسیاری از افراد جالب توجه است خواهیم پرداخت و بهترین رفتار برای مقابله با آن ها از سوی انسان ها را عنوان خواهیم کرد.

تصویر 1

پنجه کشیدن از انواع رفتار گربه ها

یکی از انواع رفتار گربه ها پنجه کشیدن به دست و پای صاحبانشان می باشد. این رفتار گربه را می توان جهت جلب توجه به این حیوان برشمرد. گربه ها حیواناتی هستند که نیاز به توجه بسیاری دارند و کم توجهی به آن ها باعث آزارشان می شود. زمانی که گربه ها در این حالت قرار می گیرند شروع به پنجه کشیدن به دست و پای صاحبانشان می کنند.

زیگزال زدن به دور پاهای صاحبان گربه های خانگی نیز از دیگر رفتارهای جالب این نوع از حیوانات خانگی است که باید مورد توجه قرار گیرد. برخی از افراد در مقابل این رفتارها بی توجهی می کنند بی خبر از این که اگر توجه کافی به آن ها نشود گربه ها می توانند در معرض افسردگی قرار گیرند. در ادامه به برخی دیگر از انواع رفتار گربه ها خواهیم پرداخت.

تصویر 2

زبان بدن از انواع رفتار گربه ها

یکی دیگر از انواع رفتار گربه ها زبان بدن آنهاست. اغلب گربه ها مانند سگ های خانگی با دم خود پیامشان را به صاحبشان منتقل می کنند. در ادامه به چند مورد از حرکات دم گربه ها خواهیم پرداخت. اگر گربه ای شاد و خوشحال باشد دم او راست شده و نوک آن حلقه می شود که از این طریق می توانید متوجه این حالت در گربه خود شوید.

کشیده شدن دم گربه نشان اضطراب و هیجان این حیوان خانگی است. اگر گربه ای احساس تهدید و یا ناراحتی کند به سرعت موهای دم و پشت این حیوان سیخ خواهد شد. تکان دادن دم گربه نشان دهنده هیجان و خوشحالی از دیدن صاحبش می باشد. پایین آوردن دم و جمع کردن زیر شکم نشان دهنده ترس گربه می باشد.

تصویر 3

نگاه کردن از انواع رفتار گربه ها

یکی دیگر از انواع رفتار گربه ها نگاه کردن و زل زدن به صاحبانشان می باشد. گربه ها حیوانات بازیگوشی هستند که با برخی حرکات می توان متوجه این موضوع شد. در کنار بازیگوشی، این حیوانات خانگی کاملاً احساساتی نیز می باشند که با نگاه کردن به مردمک چشمان آن ها می توان متوجه این موضوع شد. گربه ها با زل زدن به صاحبان خود در واقع می خواهند احساس خود را منتقل کنند.

اگر گربه ای با چرخاندن سر و خیره شدن به صاحب خود نظر شما را جلب کرد مطمئن باشید که قصد انتقال احساسات به شما را دارد. اغلب گربه های خانگی به صاحبان خود علاقه مند و وفادارند و از طریق نگاه کردن تمایل دارند احساسات خود را منتقل کنند. اگر با این رفتار گربه خود مواجه شدید توصیه می کنیم با مهربانی و نوازش با این حیوان خانگی رفتار کنید.

تصویر 4

نشانه گذاری و پرخاشگری از انواع رفتار گربه ها

یکی دیگر از انواع رفتار گربه ها پرخاشگری و نشانه گذاری است که بسیار نیز در رفتار این نوع از حیوانات خانگی نمود دارد. اگر گربه ای در این شرایط باشد مطمئناً قلمرو خود را تعیین کرده و قصد حفاظت از آن را دارد. برای این موضوع گربه های پرخاشگر به هیچ عنوان اجازه ورود به دیگران و مخصوصاً حیوانات دیگر را نمی دهند.

نشانه گذاری در گربه ها نیز با چندین فرمان در اندام و صورت آن ها مشخص می شود که نشان دهنده محافظت از قلمرو اوست. اغلب این فرمان ها در دم این حیوان مشخص است. صورت و صدای گربه نیز از دیگر علائمی است که می توان متوجه این امر شد. خش خش درآوردن صدای گربه نشانی از پرخاشگری اوست. در مقابل این رفتار می بایست صاحبان گربه های خانگی وارد قلمرو این حیوان نشده و تا حد ممکن با صدای آرام با گربه صحبت نمایند.

تصویر 5

مدفوع در خارج از ظرف مخصوص از انواع رفتار گربه ها

برخی از گربه ها ظرف مخصوصی برای ادرار و مدفوع دارند که طبق آموزش هایی که به آن ها داده شده است می بایست در این ظروف ادرار و مدفوع کنند. اگر در برخی شرایط با رفتار غیر طبیعی گربه خانگی خود متوجه شدید مطمئناً این حیوان پیام خاصی برای شما دارد.

دستشویی کردن در خارج از ظرف مخصوص نشان دهنده عدم راحتی این حیوان است که ترجیح می دهد در سطحی دیگر این عمل را انجام دهد. در مقابله با این رفتار به هیچ عنوان اصرار به انجام کار در داخل ظرف مخصوص نکنید و تا حد امکان ظرف دستشویی گربه خود را تعویض کنید. به ادرار و مدفوع که از انواع رفتار گربه ها می باشد توجه کافی کنید تا این حیوان خانگی دچار بیماری های خاص نشود.

تصویر 6

تمیز کردن بیش از حد از انواع رفتار گربه ها

گربه ها جزء حیواناتی هستند که به تمیز کردن خود بسیار اهمیت می دهند و هر زمان که احساس کثیفی کنند شروع به لیسیدن خود می کنند؛ اما اگر گربه ای را مشاهده کردید که بیش از حد طبیعی به لیسیدن و تمیز کردن خود مشغول بود مطمئناً دچار یکی از مشکلات روحی و جسمی شده است. استرس یکی از انواع رفتار گربه هاست که علائم آن تمیز کردن بیش از اندازه می باشد.

اگر گربه شما دچار چنین حالتی بود سعی کنید درمان را آغاز کنید. از بهترین راه کارهایی که می توان در این زمینه بهره برد عشق ورزیدن به گربه می باشد. با گربه اهلی و خانگی خود تا حد امکان وقت بیشتری بگذرانید و نوازش او را فراموش نکنید.

تصویر 7

پنهان شدن از انواع رفتار گربه ها

اغلب گربه ها پنهان شدن را بسیار دوست دارند و این حالت اکثراً در بچه گربه ها دیده می شود. اگر با این رفتار گربه مواجه شدید مسلماً چند دلیل مهم خواهد داشت. تغییر مکان زندگی گربه یکی از دلایلی است که باعث پنهان شدن این حیوان خانگی می شود. ترسیدن از حیوانات خانگی از دیگر دلایلی است که باعث این نوع رفتار از انواع رفتار گربه ها می شود.

افسردگی نیز از دیگر دلایل پنهان شدن گربه خانگی شما می باشد. اگر حیوان خانگی شما با این رفتار مواجه شد توصیه می کنیم محیط را برای او امن کرده و او را آموزش دهید که از محیط جدید خود احساس ترس و استرس نداشته باشد. برای این منظور می توانید بخشی را برای بازی و تفریح گربه خانگی خود اختصاص دهید. حیوانات دیگر را با گربه خانگی خود مأنوس کنید تا این حالت از گربه خانگی شما دور شود.

تصویر 8

میو میو بیش از اندازه از انواع رفتار گربه ها

یکی از انواع رفتار گربه ها میو میو بیش از حد می باشد. اگر گربه خانگی شما سر و صدای بیش از اندازه از خود تولید می کند مسلماً دلایل بسیاری دارد که از مهم ترین آن ها می توان به گرسنگی، تشنگی، بیماری، جلب توجه اشاره کرد.

گربه های خانگی اغلب زمانی که با گرسنگی مواجه می شوند به میو میو می پردازند و تا سیر نشدن و به غذا نرسیدن این صدا را از خود تولید می کنند. توصیه می کنیم به هیچ عنوان زمان غذا دادن به گربه خانگی خود را تغییر ندهید.

شخم زدن باغچه از انواع رفتار گربه ها

گربه ها حیوانات بازیگوشی هستند که دائما در حال جست و خیز در مکان های مختلف می باشند. یکی از انواع رفتار گربه ها شخم زدن باغچه می باشد . اگر گربه خانگی دارید که دائما در حال بازیگوشی و شخم زدن باغچه و شاخ و برگ درختان تان هست مطمئنا مشغول بازی کردن می باشد . بازی کرن گربه ها از این طریق انجام می گیرد و حس و حال خوبی را به آن ها منتقل می کند . به هیچ عنوان مزاحم گربه خانگی خود در این شرایط نشده و اجازه بدهید به بازیگوشی خود ادامه دهد .



اشتراک گذاری :

ارسال نظر

نظر خود را با ما در میان بگذارید