مقاله

1397/07/20 | 0 | نژاد های سگ
برچسب ها : نژادهای متوسط سگ

معرفی و توضیحی درباره نژادهای متوسط سگ

سگ ها دارای نژادهای بسیار متنوعی هستند که علاقه مندان به نگهداری سگ ها می توانند با آشنایی پیدا کردن با این نژادها بهترین گزینه را برای نگهداری در خانه پیدا کنند. نژادهای متوسط سگ از معروف ترین نژادهای سگ ها هستند که علاقه مندان بسیار زیادی دارند، در ادامه بیشتر با این نژاد از سگ ها و انواع این سگ ها آشنایی پیدا می کنیم.

نژادهای متوسط سگ

نژادهای متوسط سگ طیف های بسیار گوناگونی از سگ ها را در بر می گیرند و دارای انواع بسیار مختلفی هستند که شامل سگ های تریر و سگ های طلحه می باشند. نژادهای متوسط سگ دارای ویژگی های بسیار جالبی هستند، این سگ ها می توانند یک زندگی بسیار آرام را داشته باشند و برای نگهداری در خانه بسیار مناسب باشند در همین حال نیز می توانند یک زندگی بسیار پر شور را داشته باشند. معمولا وزن نژادهای متنوع سگ بین 15 کیلوگرم تا 30 کیلوگرم است. امروزه در سرتاسر دنیا میلیون ها نفر هستند که نژادهای متوسط سگ را نگهداری می کنند و از نگهداری آن ها کاملا راضی هستند. یکی از مزیت های نگهداری نژادهای متوسط سگ در این است که این سگ ها نه همانند نژاد کوچک سگ آسیب پذیر هستند و نه همانند نژادهای بزرگ سگ نگهداری از آن ها مشکل است. این نژاد از سگ ها عاشق حفاری هستند و اگر به مدت کوتاهی در خیابان تنها رها شوند به سرعت می توانند گلدان های کنار خیابان را غرق کنند.

عکس 1

معرفی سگ های امریکن کوکر اسپانیل از نژادهای متوسط سگ

یکی از معروف ترین انواع نژادهای متوسط سگ، سگ های امریکن کوکر اسپانیل هستند، این سگ ها می توانند نقش دوستی بسیار خوب را برای کودکان شما داشته باشند و به راحتی می توانید کودکانتان را در کنار این سگ ها قرار دهید. این سگ ها همانند بیشتر نژادهای متوسط سگ دارای پوششی بلند هستند که جنس موهای این سگ ها از ابریشم می باشد. اگر سگ امریکن کوکر اسپانیل از نژادهای متوسط سگ دارید به راحتی می توانید این سگ ها را به خیابان ببرید چرا که رابطه بسیار خوبی با سایر حیوانات برقرار می کنند. اگر علاقه مند به شکار حیوانات هستید باید بدانید که می توانید از این نوع از سگ های نژاد متوسط سگ برای شکار نیز استفاده کنید چرا که این سگ ها در شکار استعداد فوق العاده ای دارند.

عکس 2

معرفی سگ های سیبرین هاسکی از نژادهای متوسط سگ

یکی دیگر از انواع سگ های نژاد متوسط سگ، سگ های سیبرین هاسکی هستند، این سگ ها بسیار قدرتمند می باشند و شما می توانید از این سگ ها برای کشیدن اسکی در قطب نیز استفاده کنید، محل زندگی این سگ ها معمولا در جاهای بسیار سرد همانند قطب می باشد چرا که این سگ ها مقاومت عجیبی در برابر سرما دارند و حتی در دمای منفی 60 درجه نیز می توانند زندگی کنند. سگ های سیبرین هاسکی بسیار آرام و باهوش هستند و خیلی سریع می توانند شما را تحت تاثیر هوش خود قرار دهند، علاوه بر این سگ ها علاقه بسیار کمی به پارس کردن دارند و در کنار این سگ ها شما می توانید روز آرامی را سپری کنید. قیمت سگ های سیبرین هاسکی نسبت به سایر نژادهای متوسط سگ بالاتر می باشد چرا که زیبایی این سگ ها بسیار بیشتر است و این سگ ها دارای چشمانی آبی هستند.

عکس 3

معرفی سگ های دالمیشن از نژادهای متوسط سگ

نوع دیگری از نژادهای متوسط سگ، سگ های دالمیشن هستند، این سگ ها نیز همانند سگ های سیبرین هاسکی دارای قدرت بدنی بسیار زیادی هستند و بسیار باهوش می باشند به طوری که خیلی سریع متوجه نگرانی و یا خوشحالی شما می شوند و به سرعت واکنش نشان می دهند. سگ های دالمیشن خیلی سریع می توانند با سایر حیوانات ارتباط برقرار کنند. سگ های دالمیشن از لحاظ ظاهری نیز متفاوت می باشند و دارای پوستی کشیده هستند.

عکس 4

معرفی سگ های پوینتر از نژادهای متوسط سگ

نوع دیگر نژادهای متوسط سگ، سگ های پوینتر می باشند، بیشتر محبوبیت سگ های پوینتر به خاطر همه کاره بودن آن ها است، از این سگ ها در هنگام شکار و در سیرک استفاده می شود و حتی می توان آن ها را در محیط خانه نیز نگهداری کرد. سگ های پوینتر دارای انرژی بسیار زیادی هستند و نیاز دارند که انرژی خود را به طریقی تخلیه کنند و در صورتی که آن ها را در خانه نگهداری می کنید حتما باید به صورت روزانه آن ها را به پیاده روی ببرید تا انرژی خود را تخلیه کنند. این سگ ها دارای عمری عادی هستند و می توانند بین 12 تا 15 سال عمر کنند. از لحاظ ظاهری این سگ ها، سگ هایی بزرگ هستند و دارای قدی بین 58 تا 71 سانتی متر هستند و وزن آن ها نیز گاها به 34 کیلوگرم نیز می رسد.

عکس 5

معرفی سگ های فرنچ بولداگ از نژادهای متوسط سگ

آخرین نوع از نژادهای متوسط سگ را می توان سگ های فرنچ بولداگ دانست، این سگ ها همان سگ های انگلیش بولداگ هستند که در انگلستان بودند و بعدها به فرانسه برده شدند و در آن جا پرورش یافتند. اگر عاشق سگ های تنبل هستید این سگ ها مناسب ترین گزینه هستند، با این که سگ های فرنچ بولداگ دارای قدرت زیادی هستند ولی با این حال هیچ تمایلی به استفاده از قدرت هایشان ندارند مگر این که مجبور به استفاده از آن شوند. از لحاظ ظاهری این سگ ها دارای پوزه هایی فرو رفته هستند و اگر از نیم رخ به آن ها بنگرید قیافه آن ها را شبیه به گلابی می بینید، دم این سگ ها بسیار کوتاه می باشد و مو و پوششی که در روی بدن آن ها وجود دارد بسیار نرم است به طوری که از بغل کردن آن ها لذت می برید.

عکس 6


اشتراک گذاری :

ارسال نظر

نظر خود را با ما در میان بگذارید